Cliëntenraad Zorg Thuis
Alle zorginstellingen zijn wettelijk verplicht een Cliëntenraad te hebben. Dit is geregeld in de WMCZ (Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen).
Wie zitten er in de Cliëntenraad?
In de Cliëntenraad zitten vertegenwoordigers van cliënten, hun familieleden, mantelzorgers of derden. Zij voelen zich betrokken bij de ouderen die thuis zorg ontvangen in het algemeen en het welzijn van cliënten in het bijzonder. De vertegenwoordiging is in het algemeen belang van cliënten, individuele zaken worden niet besproken in de raad.
Wat doet de Cliëntenraad?
De Cliëntenraad adviseert over plannen van het management, zoals:
- 24/7 hulp en ondersteuning voor de best passende zorg
(naasten, hulpmiddelen, professionals) - Toezicht op zorgkwaliteit: o.a. veiligheid, gezondheid en hygiëne
- Inventariseert en informeert de cliënten en verwanten
De raad heeft tweemaandelijks overleg over:
- De gemeenschappelijke belangen van de cliënten die thuis zorg ontvangen
- De manager informeert de Cliëntenraadover de voortgang en veranderingen in de zorg en dienstverlening.
- De manager beantwoordt vragen van de Cliëntenraad
- De provinciale ontwikkelingen in de zorg
Heeft u vragen, ideeën of opmerkingen of wilt u deelnemen in de cliëntenraad?
We komen graag met u in contact! Wij zijn bereikbaar via: clientenraadzorgthuis@kwadrantgroep.nl of 088 – 512 7000 (met een terugbelverzoek)